Hello foodie !


Welcome to the community of foodlab nation, the world of food entrepeneurs and foodies

Word onze deelkeuken jouw springplank naar succes ?

Wij bieden food startups een professionele keuken van waaruit ze hun bedrijf kunnen opstarten en waar ze zich kunnen focussen op hun product en service, zonder grote investeringen en waar de kosten gedeeld worden met andere gebruikers. De community biedt een enorme meerwaarde doordat ervaringen en kennis worden gedeeld en de “spiegel” biedt, die je als startende ondernemer nodig hebt om verder te groeien.

Ook traiteurs, cateraars, foodtrucks en andere voedingverwerkende bedrijven kunnen de keuken gebruiken en deel uitmaken van de Foodlab nation community. De professioneel ingerichte keuken is de perfecte oplossing voor de, al dan niet tijdelijke, uitbreiding van hun activiteiten.

Wat kost dat ?

Voor een vast bedrag per maand hebben onze leden toegang tot de keuken en de aanwezige apparatuur. Daarnaast kunnen ze, afhankelijk van hun noden, extra dagen bijhuren. De prijzen van lidmaatschap en huurprijzen vindt je hier. Langlopende huurformules, alsook frequente huurperiodes zijn bespreekbaar.

Hoe werkt het en wie kan lid worden ?

Om lid te worden van onze community start je met een presentatie van jezelf en jouw onderneming. Na een intakegesprek waar de voorwaarden, de afspraken en de aanvaarding van het charter (de afspraken met betrekking tot het gebruik van de deelkeuken) worden besproken, krijg je toegang tot de community en kan je starten.

Hoe is de keuken ingericht ?

De totale productieruimte is 120m2 en is uitgerust met een afwaszone, een warme en koude keuken, diverse koelingen en diepvriezers, diverse apparatuur en machines, stockage en bureelruimte of vergaderruimte.

Waar zorgen wij ook voor ?

  • Ongediertebestrijding
  • Dampkapreiniging
  • Alarminstallatie
  • WIFI en internet
  • Toiletten, dames/heren, handwasser
  • Douche
  • Vetafscheider
  • Gescheiden afvalcontainers voor restafval, groenafval, karton
  • Ophaling bereidingsvetten zoals frituurvet, dierlijke en plantaardige vetten en oliën
  • Detergenten voor vaatwasser en vloer
  • Gas, water, electriciteit ( wordt via tellers verrekend per dag en volgens aantal co-cooks aanwezig )
  • Diverse stopcontacten , tweefasig 230V en driefasig 400V
  • HACCP hygiëneplan
  • Beperkte opslagruimte en 1 afsluitbaar kastje voor uw basisproducten zoals kruiden en messen
  • Kantooruimte om uw offertes te maken of om te vergaderen
  • Onderhoud koelcellen en machines
  • Materialen zoals schuurborstels, sponsen, vloertrekkers, emmers

Welke machines en apparatuur is aanwezig ?

  • Snijplanken en messen, kloppers, pollepels, pottenlikkers, schuimspaan, divers gereedschap en keukenmateriaal
  • Kookketels en kookpotten, pannen en wok
  • Dubbele frituur B80xD90
  • Grote grill B80xD90
  • Pastakoker B40xD90
  • Teppanyaki B80xD90
  • Werktafels en wasbekkens
  • Mixers en mengers, cutter en klopper
  • Fornuis 4 pits
  • Kookketel B80xD90
  • Braadslede B80xD90
  • 3 ovens ; Rational, Metos, Unox cheftop
  • 2 vaccuummachines, Turbovac en Henkelmann
  • Dampkappen
  • Ontvangstruimte voor koerierdiensten zoals Deliveroo en Take Away ( zelf af te sluiten met de gewenste partner )
  • Inlaadzone met grote poort
  • Afwaszone met afwastunnel, dubbele afwasbak en kleine industriële vaatwasser
  • Koelcel inkomende goederen, koelcel inrijdbaar, grote koelcel stockage bereide producten, diepvriescel, diepvries 2 deurs, diepvrieskoffers voor eigen stockage, grote wandkoeler voor take out bestellingen, diverse koelingen en koelmeubilair

Wat is uw taak en waar zorgt u voor ?

  • Lekkere gerechten, maaltijden of maaltijdcomponenten bereiden
  • Hygiënisch onderhoud van de werkvlakken, gebruikte machines, wasbekkens, keukenvloer en kookgerei
  • Afwassen van uw eigen gebruikte materiaal
  • Hygiënisch werken
  • Verwijderen gesorteerd afval in de aanwezige containers
  • Eigen handdoeken, sponsen, afwasdoeken en vaatdoeken
  • Telefoon en indien nodig computer

Wat als het fout loopt ?

Wij behouden ons het recht om u op bepaalde onhygiënische handelingen of werkmethodes die een bepaald risico inhouden te wijzen. Mochten wij echter geen verbetering in algemene hygiëne of productiemethodes opmerken die ontoelaatbaar zijn voor de algemene voedselhygiëne en veiligheid, kunnen we per direct de samenwerking stopzetten.

Waar houdt u rekening mee ?

  • U dient bij de bevestiging van de gewenste formule een borg van € 500.00 te storten op onze rekening
  • U brengt uw eigen producten mee of u besteld die tijdig bij de erkende leveranciers. Dit spreken we af tijdens het intakegesprek.
  • U zorgt zelf voor de controle van uw grondstoffen qua houdbaarheid en hygiëne
  • U maakt voor uw eigen onderneming de nodige contracten op met uw partners. Hierbij wordt ook met hen de nodige afspraken gemaakt.
  • U zorgt ervoor dat u de nodige toelatingen ( FAVV, FOD financiën, registratie kruispuntbank, … ) heeft alvorens u uw activiteiten in onze keuken opstart.
  • Heeft u personeel in dienst, dan zorgt u zelf voor de nodige administratie en registratie van uw medewerkers.

Wat kan u nog verwachten ?

Regelmatige controles vanuit diverse instanties ( FAVV, Fod financiën, sociale inspectie, … ) zijn steeds mogelijk en mogen niet worden geweigerd

Opleidingen, demo’s en infoavonden waarop u zich kan inschrijven

Maandelijks opvolggesprek waar we samen de defecten, geplande herstellingen, onderhoudswerken en nieuwe aankopen bespreken.

Je kan een adviesgesprek met ons inplannen waar je de diverse vragen ivm jouw bedrijf en jouw activiteiten ( bvb productieprocessen, personeelsgebonden vragen, toelatingen, … ) kan bespreken.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *